10 rad pro přípravu kvalitních emailových kampaní

8.4.2015 InfografikaTisková zpráva

Společnost Mailkit, specialista na poskytování služeb v oblasti profesionálního emailingu, přináší přehlednou infografiku s deseti radami pro přípravu kvalitních emailových kampaní.

1. Vhodný předmět & Odesílatel

Předmět by měl být krátký a pokud možno i atraktivní. Zvýšíte tak pravděpodobnost, že příjemce vaši zprávu otevře.

Příklady:

Nic neříkající předmět : „Super slevy“

Příliš dlouhý předmět: „ABCshop úžasný newsletter: Využijte jedinečné neopakovatelné akce, kdy můžete pouze teď zakoupit psí obojky s báječnou slevou. Neváhejte a nakupujte! Neprohloupíte.“

Správný předmět : „ABCshop: Sleva 30% na psí obojky“

2. Připravený seznam příjemců

Dobře připravená databáze je klíčem k úspěchu. Nejdůležitější jsou data, která pomáhají s personalizací kampaně. Co musíte znát? jméno, příjmení, adresu, informace o již zakoupeném zboží / službách, datum posledního nákupu a pod.

3. Atraktivní forma sdělení

Nebuďte nudní a zaujměte originalitou. Vytvořte si vlastní identitu emailových kampaní. Zkuste psát jinak než ostatní a nabídněte zákazníkovi přidanou hodnotu, kterou očekává.

4. Formální obsah e-mailu

Ze zákona musí každé obchodní sdělení obsahovat platný odkaz pro odhlášení a platné kontaktní údaje odesílatele.

Další vhodné prvky: odkaz na přeposlání zprávy příteli, informace o tom, na základě čeho je zpráva příjemci zasílána a na jakou e-mailovou adresu, výzva na přidání do adresáře a pod.

5. Pozor na chyby

Vyvarujte se hrubkám. Zkontrolujte, zda jsou správně napsaná jména produktů či služeb, které nabízíte - chcete přece udělat dobrý dojem.

6. Personalizované sdělení

Oslovte konkrétního příjemce jménem a každý e-mail upravte na míru každému adresátovi.

7. Odkazy a jejich sledování

Zajistěte sledování odkazů umístěných v e-mailu kvůli vyhodnocování. Zkontrolujte i funkčnost samotných odkazů.

8. Zobrazování e-mailu

Váš e-mail musí být správně zobrazitelný na všech typech zařízení. Zkontrolujte zobrazování e-mailu v různých poštovních klientech.

9. Cílení

Pečlivě vybírejte co, kdy, komu a v jakém intervalu zašlete a v potaz berte předchozí chování. Připomeňte příjemci, že u vás už dlouho nenakoupil, nabídněte mu zlevněné zboží relevantní k tomu, co si pořídil naposledy, nebo ho požádejte o recenzi.

10. Vyhodnocování kampaní

Porovnávejte číselné výsledky kampaní mezi sebou a sledujte trendy. Zkoušejte různá znění newsletterů, různé předměty e-mailů a vyhodnocujte, která varianta je úspěšnější.