Mailkit: Nové třídění zpráv na Seznam.cz Email může způsobit až o 70 % nižší míru otevření u e-mailových kampaní

13.2.2015 Tisková zpráva

Dne 11. února Seznam.cz Email zpřístupnil novou oddělenou složku pro příchozí poštu nazvanou „Hromadné“. Do této složky jsou automaticky řazeny veškeré newslettery či obchodní sdělení. Změna minimálně v nejbližší době ovlivní open-rate (míru otevření) e-mailových kampaní stejně jako jej ovlivnila obdobná funkce nasazená na Gmailu v loňském roce.

Statistiky u uživatelů emailingové aplikace Mailkit ukazují, že u společností, které se svými příjemci komunikují pravidelně a dávají si záležet na tvorbě personalizovaných zpráv je v současné době vidět 10% pokles v hodnotě open-rate. Oproti tomu u firem, jež komunikují nárazově nebo svá e-mailová sdělení nepersonalizují a nedávají si záležet na cílení svých kampaní, klesla hodnota open-rate dokonce až o 70 %.

„Tímto krokem se Seznam.cz Email výrazně přibližuje funkcím Gmailu a společně s již ohlášenými pravidly pro podepisování e-mailových zpráv pomocí DKIM je nové filtrování e-mailů rozhodně přínosem, protože pro uživatele to bude znamenat výrazné snížení spamu ve schránkách a lepší orientaci v příchozí poště. Pro marketéry to bude naopak výzvou k tomu, aby se více soustředili na tvorbu e-mailových kampaní, jejich personalizaci a cílení, jen tak docílí toho, že se jejich sdělení dostane k adresátům.“ vysvětluje Jakub Olexa, CEO společnosti Mailkit.

Jaký skutečný a dlouhodobý vliv bude mít tato změna na open-rate a obecnou úspěšnost e-mailových kampaní ukáže až čas. Lze ale předpokládat, že vývoj bude stejný, jako po nasazení obdobné funkce na Gmailu, kdy se marketéři museli více soustředit na tvorbu relevantních zpráv, a díky tomu hodnoty open-rate opět začaly stoupat a dostaly se minimálně na původní hodnotu jako před změnou.

O společnosti Mailkit

Společnost Mailkit byla založena v roce 2005 a stala se jednou z předních českých firem poskytujících řešení pro emailový marketing. Cílem společnosti Mailkit je vytvářet taková řešení, která zajistí maximální možnou míru doručení zpráv a zároveň nabídne profesionální technické zázemí, pokročilé možnosti tvorby e-mailových zpráv i napojení na firemní informační systémy.
Mailkit zajišťuje email marketingové služby například pro Letiště Praha, automobilku Hyundai, sázkovou kancelář Tipsport nebo prodejce vozů Porsche Inter Auto a řadu dalších klientů, kteří technické řešení využívají plně vlastními silami i s pomocí marketingových agentur.


Kontakt pro média:

Rubikon PR
Jan Novosad
tel: +420 777 533 212
email: jan.novosad@rubikonpr.cz