Chyťte návštěvníky webu než vám utečou

13.4.2015 Remarketing

V posledních letech je možné sledovat výraznou změnu ve strategii e-mailových kampaní a jasný odklon od jednotných pravidelných e-mailingů směrem k personalizovaným cíleným kampaním. Důvod je prostý - většina příjemců si navykla newslettery ignorovat a to včetně těch, o které mají relativně zájem. Jednou z nejúčinnějších metod e-mailové komunikace se tak staly dokonale cílené a personalizované follow-up e-maily.

Jak značí anglický název follow-up e-mail, jedná se o e-maily následné komunikace, tzn. zprávy zasílané v reakci na určitou činnost (nebo nečinnost) konkrétního příjemce. E-mailové follow-up kampaně se dají využít jak v oblasti e-commerce, tak i v oblasti kamenných prodejen - v obou případech s účinností výrazně vyšší než u pravidelných newsletterů. Pro nás tyto kampaně nejsou žádnou novinkou a Mailkit díky svým možnostem integrace a automatizace již od počátku umožňuje takové kampaně realizovat a to jak v oblasti e-commerce, tak pro kamenné prodejny.

Poslední rok jsme se stále častěji setkávali u našich zákazníků s dotazy na zasílání e-mailů při opuštěném košíku. Klasický příklad follow-up kampaně, v tomto případě konkrétně pull-back, tzn. kampaně, jež mají příjemce přitáhnout zpět. Naše řešení s použitím automatizovaných zpráv a datových zdrojů nebylo snadné na implementaci a mnoho našich zákazníků odkládalo realizaci těchto kampaní.

Rozhodli jsme se proto vyvinout řešení, které by bylo nenáročné, jednoduché, snadno implementovatelné a nevyžadovalo by zásah do existujících informačních systémů. Při přípravě jsme si dali za cíl, aby tento systém nebyl řešením pouze pro opuštěné košíky, ale byl maximálně univerzální a mohl sloužit pro jakékoliv follow-up a pull-back e-maily. Vytvořili jsme proto systém, nad kterým má kompletní kontrolu zákazník a umožňuje naprosto flexibilní komunikaci s návštěvníky webu.

E-mail remarketing přichází

Novému řešení říkáme e-mailový remarketing a jedná se o řešení ne nepodobné klasickému webovému remarketingu. E-mailový remarketing využívá možností komunikace na základě znalosti konkrétního chování návštěvníka.

Ne vždy však provozovatel stránek dokáže svého návštěvníka identifikovat - často ještě není přihlášený a to komplikuje možnosti identifikace. Proto jsme vyvinuli systém, který umožňuje data průběžně aktualizovat a informace o návštěvníkovi doplnit v kterékoli fázi jeho návštěvy, tedy i pokud se přihlásí až po návštěvě několika stránek. Navíc v případě, že se jedná o návštěvníka, který reaguje na některý z vašich předchozích newsletterů, tak jeho identifikaci provedeme za vás.

Celý koncept remarketingu jsme postavili na obsluze událostí a jejich obsahu - je na vás kdy událost začne, kdy do ní vložíte obsah a kdy a zda ji dokončíte.

Aby bylo možné u každého návštěvníka sledovat zároveň různé cíle, je možné rozlišovat tyto události pomocí tagů (štítků). Každá událost pak může vyústit v jiný výsledek - zatímco jedna slouží ke sledování návštěv konkrétních produktů, druhá může sloužit ke sledování nákupu a případného opuštění košíku.

K čemu všemu poslouží e-mail remarketing

Remarketingové kampaně a jejich obsah se řídí na základě událostí a případných použitých tagů. Samozřejmostí je, že lze kampaně řetězit a mít tak na jednu událost několik navazujících e-mailů. Nejedná se o řešení pouze pro e-maily posílané při opuštěném nákupním košíku, ale o téměř neomezené možnosti follow-up mailů.

Od jednoduchého e-mailu v případě opuštění nákupního košíku, přes e-maily zasílané např. při dokončení registrace, související produkty při provedení objednávky, nebo třeba e-mail s detailními informacemi o prohlíženém produktu. Je pouze na vás, jak provedete implementaci a zda budete e-maily rozesílat pro události nedokončené, nebo naopak dokončené, zda budete na stránkách mít jeden typ událostí, nebo více. Je jedno, zda máte web v jednom, nebo ve více jazycích, v korunách, eurech, nebo dolarech, zda chcete poskytnout slevu nebo ne - náš systém je připraven na vše a je jen na vás, jak se rozhodnete tyto schopnosti využít.

Možná jste se teď lekli, že jsme rezignovali na náš původní plán vytvořit jednoduché řešení, ale nebojte se, i přes rozsáhlé možnosti, je implementace stále snadná. Implementace probíhá vložením Javascriptového kódu na vaše stránky a i pro méně zdatné webmastery by měla být otázkou minut. Ti zkušenější pak mohou popustit uzdu své fantazii a plně využít možností manipulace s událostmi a jejich obsahem pomocí remarketingového API.

Ať už jste začínající e-shop, nebo provozujete komplexní e-commerce řešení, Mailkit vám poskytne to nejlepší možné řešení všech vašich e-mailingových potřeb od pravidelných newsletterů až po follow-up a pull-back kampaně.