Co (ne)dělat v e-mailovém marketingu

16.3.2017 Best practiceInfografika

Připravili jsme přehled deseti tipů, které vám marketérům pomohou zefektivnit e-mail marketingové kampaně. Doporučujeme, abyste vždy pečlivě zvažovaly, jestli je potřeba danou zprávu opravdu odesílat.

1. Posílejte e-maily lidem, kteří o ně mají zájem
Přemýšlejte nad e-maily tak, jako by byly pro vás. Posílejte je jen těm, kteří o ně mají zájem. To jsou relevantní příjemci, kteří vám přinesou peníze. Pokud je naštvete, označí zprávu jako spam a příště budete mít smůlu.

2. Než e-mail odešlete, zvažte, je-li potřeba ho opravdu posílat
Z vyhodnocení e-mailingů zjistíte, jak se příjemce při obdržení e-mailu zachoval. Podle toho se rozhodujte, zda posílat znovu. Nemá smysl někomu něco nutit. Zkuste k tomu přistupovat tak, že nechcete lidi otravovat. Chcete přece, aby se k vám vraceli.

3. E-maily rozesílejte z vyhrazených adres. Nikdy nepoužívejte no reply!
Příjemce musí mít možnost odpovědi. Používejte rozdílné adresy pro transakční a marketingové zprávy.

4. Personalizujte a testujte
O příjemce se starejte. Posílejte jim to, co je opravdu zajímá. Přistupujte k nim, jako byste doopravdy věděli, o koho jde. Z dat lze zjistit hodně, tak toho využijte. Vrátí se vám to v podobě relevantních příjemců, které zajímáte.

5. Přemýšlejte nad předmětem e-mailu
Předmět je to, co příjemce uvidí jako první. Měl by být stručný a jasný. Zvláště nevhodný je předmět, který obsahuje různé smajlíky a piktogramy. Na většině zařízení se to ani nezobrazí, popřípadě to vyniká mezi ostatními e-maily a lidé mají potřebu takové zprávy smazat.

6. Sledujte, jak lidé reagují. Každý má někdy svůj den.
Testujte, testujte. Každý příjemce je jiný, tak se podle toho zařiďte. Každému posílejte tak často, jak ho to bude bavit. Někomu 2x týdně, někomu 1x měsíčně! Základem je ale 1x za 3 měsíce. Frekvenci rozesílání upravte také podle životního cyklu zákazníka (kdy nakoupil, reklamoval atd.).

7. Neposílejte zbytečné e-maily těm, kteří na ně v minulosti nereagovali
Lidi, které dlouhou dobu nezajímáte, neoslovujte. Ušetříte peníze za odeslané e-maily a můžete se víc věnovat těm, kteří od vás nakupují. Ti jsou důležití, protože přináší peníze.

8. Nenechte se zneklidnit, pokud se lidé odhlašují
Odhlášení je přirozenou reakcí příjemce, který již o zprávy nemá zájem. Nesnažte se jim to komplikovat, odhlášení je vždy lepší, než když zprávu označí za spam. Když u vás nechce být, nenuťte ho zůstávat. Škodili byste sami sobě.

9. Pokud příjemci přestanou otevírat e-maily, urychleně zjistěte proč
Sledujte statistiky, testujte, pečujte o své příjemce, zkuste je reaktivovat. Nabídněte jim například slevu nebo jim připomeňte, že jste je už dlouho neviděli ve vašem e-shopu.

10. Nastane-li problém s doručitelností zpráv, okamžitě přestaňte rozesílat
Příliš vysoký počet stížností může vyvolat zablokování poskytovatelem. Přestaňte rozesílat a hledejte příčinu. Jinak zhoršujete reputaci sobě i e-mailovému nástroji, který používáte. Reputace se velmi těžko získává zpět. Kdo ji má špatnou, nedoručuje.

Také je potřeba zjistit, zda jste měli viditelný odkaz pro odhlášení. Každý příjemce má právo se kdykoli odhlásit. Neskrývejte odkaz a nebraňte jim v odhlášení.