Nedělejte z příjemců voly

3.9.2013 Best practiceZákon

Co může být horší, než porušit zákon? Udělat z potenciálního zákazníka vola.

Dnes nám dorazil jeden vskutku kouzelný mailing. Přišel na e-mailovou adresu, která je používána výhradně pro automatické rozesílání námi vystavovaných faktur. Tedy o tom, že by z této adresy došlo k přihlášení se k odběru obchodních sdělení daného odesílatele, rozhodně nemůže být řeč.

S danou společností jsme rovněž nikdy nespolupracovali, nikdy od ní nic nekoupili a v zásadě jsme o ní až dosud nevěděli. O to smutnější je to, že nás oslovují, jako „své nejvýznamnější zákazníky“. To asi moc zakázek nemají… 

...a nebo… 

nebo se z nás (a z jiných příjemců tohoto hromadného mailingu) snaží udělat voly. Jednoduše si kdesi vyďobali e-mailové adresy, stvořili rádoby personalizovaný e-mail („Vy, náš nejnejnejúžasněší kliente“) a pustili tento prachobyčejný spam do světa.

spam-od-xxx.png

Tyto (a obdobné) praktiky jsou bohužel u mnoha firem stále na denním pořádku. To bohužel hází špatné světlo i na celkový koncept „e-mailového marketingu“, a to dobré není.

Zákon č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, jež řeší problematiku e-mailového marketingu, říká zcela jasně, co lze komu a jakým způsobem posílat. Neznalost zákona neomlouvá a už vůbec neomlouvá jeho ignorace. V konečném důsledku vám více než sankce z ÚOOÚ může uškodit to, že naštvete dosud neznámého příjemce, který se třeba v budoucnu mohl stát vaším zákazníkem.

Věřte, že až si budeme chtít v serverovně udělat oblázkový chodníček, této firmě se vyhneme. Už z principu...