Personalizujeme e-mail: Individuální podpis

29.9.2014 NávodyPersonalizace

Je mnoho cest a mnoho způsobů, jak personalizovat e-mail pro každého příjemce. Dnes si ukážeme, jak můžeme snadno do kampaně přidat individuální podpis.

Jaké je zadání?

"Chci svým klientům zaslat personalizovanou zprávu tak, aby každý příjemce obdržel e-mail s podpisem a kontakty svého obchodního zástupce."

Jako to vyřešit?

Příprava seznamu příjemců

Příjemci musí mít ve vlastních polích uvedené jméno obchodního zástupce (či jeho iniciály, přezdívku, nebo jakýkoli jiný identifikační znak). V našem příkladě budeme obchodního zástupce uvádět do Vlastního pole č. 1. Máme 4 obchodní zástupce - Annu, Petra, Samuela a Renatu. Minimálními informacemi o příjemci na jeho kartě tedy budou jeho e-mailová adresa a nějaký identifikátor obchodního zástupce, pod kterého zákazník spadá:

karta prijemce.PNG

Příprava obsahu zprávy

Tělo zprávy si zprvu vytvoříme tak, jako kdyby v patičce zprávy měl být vždy totožný podpis. Až následně začneme řešit personalizaci. Na místo, kam má podpis do zprávy přijít, vložíme v našem případě tuto podmínku:

[% IF '[CUSTOM1]' == 'anna' -%]
Podpis Anny
[% ELSIF '[CUSTOM1]' == 'petr' -%]
Podpis Petra
[% ELSIF '[CUSTOM1]' == 'sam' -%]
Podpis Samuela
[% ELSE %]
Podpis Renaty nebo obecný podpis
[% END %]

V editoru bude naše podmínka vypadat třeba následovně:

veditoru.PNG

Otestování

Abyste se přesvědčili, že jste podmínku vložili do těla zprávy správně, je potřeba si zaslat testovací zprávu s profilem příjemce. Výsledný e-mail pak pro příjemce, kteří spadají pod obchodní zástupkyni Annu, bude vypadat takto:

zobrazeni mailu.PNG

Možnosti použití

Tyto podmínky (za pomoci "kouzelných formulek" IF / ELSIF / ELSE) lze používat na mnoho způsobů. Můžete jimi např. oslovovat příjemce na základě jejich pohlaví, zobrazovat příjemcům adresu nejbližší provozovny... až po důmyslnější personalizaci, kdy budete příjemcům do zprávy vkládat produkty, které navazují na jejich poslední nákup. Ale o tom třeba zase příště.