Pět marketérových šlápnutí vedle

22.7.2015 Analýza

Email marketing je vždy založen na metodě pokus – omyl. Dělejte ale vlastní pokusy a vlastní omyly – a vyvarujte se těch, na kterých se spálili již mnozí před vámi.

Uveďme si 5 častých chyb marketéra, kterým je lepší se vyhnout:

1) Kup, kup, kup, KUP!

Ano, chcete něco prodat, proto to také děláte. Ale prosím ne tak nápadně a urputně.

Pokud obsah svých kampaní zaměříte pouze na prodej a už do nich nezahrnete nějakou další „přidanou hodnotu“, velice brzo se omrzí. Příjemci se v důsledku toho odhlásí a vy stejně nebudete mít komu prodávat.

2) Teď hned a nikdy jindy!

„Časově omezená akce“, „Už nikdy to nebude tak výhodné“, „Pouze dnes“, „Jedině dnes večer“… to jsou chytlavá slova, která mohou být velice účinná. Ale co když to s tou jedinečností a omezeností není tak žhavé?

Vytváření falešného dojmu urgence vás může přijít draho. Zabere to jednou, zabere to podruhé, ale jakmile příjemce zjistí, že sleva není sleva a omezenost nemá své hranice – šup – přišli jste o příjemcovu důvěru a tenké nitky vzájemného vztahu jsou silně narušeny.

3) Ná, pipipipi, ná

Každý člověk je unikátní. Příjemce je člověk. KAŽDÝ VÁŠ PŘÍJEMCE JE UNIKÁTNÍ.

Jakmile budete příjemcům rozsévat e-maily ve stylu sypání zrní drůbeži, nečekejte, že příjemce bude pod návalem padajícího obilí ještě aktivně hledat tu správnou potravu pro sebe. Raději půjde jinam.

Nezahlcujte všechny vším. Segmentujte, personalizujte, dávejte si záležet na cílení. Jinudy cesta nevede.

4) Gramofon po babičce

…je krásný, starodávný, ale seká se a pořád se opakuje. Stejně jako se opakují některé kampaně.

Jakmile příjemce nezareaguje na vaši kampaň tak, jak byste si představovali, nepomůže, když mu totožnou kampaň se stejným obsahem pošlete podruhé, potřetí… Pokud kampaň neměla na příjemce efekt, není to příjemcem, je to vaší kampaní.

5) Hlava v písku

Prostě jen posíláte e-maily a už se nestaráte o to, jaký měly efekt. Bez testování a vyhodnocování různých verzí kampaní, různých stylů předmětů, bez porovnávání čísel v reportech se daleko nedostanete.

Pamatujte, že to, co začíná vaším nezájmem, končí nezájmem příjemce.

Pro zopakování: e-mail marketing je, více než o čemkoli jiném, o budování a udržování vztahu mezi vámi a vašimi zákazníky. Tento vztah, jako i jiné vztahy, je velice těžké vybudovat, ale může být velice snadné ho zase zničit.

Když už si dáte tu práci s budováním vztahu, neničte jej zbytečnými chybami.