Všechna řešení

Pro e-commerce

Elektronické obchody mohou v Mailkitu využít chytré šablony a maximalizovat tak návratnost investic z emailingu prostřednictvím personalizace. Data, kterými disponují provozovatelé e-shopů jsou zlatým dolem, který jen čeká na ty správné nástroje, které ho dokáží vytěžit. A Mailkit vám takové nástroje poskytne. Pokud hledáte možnost, jak s emaily pracovat chytře, podívejte se na naše řešení.

Pro e-commerce

Případová studie: obchod se sportovní obuví

 
eshop.jpg

E-shop s obuví nás oslovil v okamžiku, kdy se rozhodl změnit svou strategii emailingu. Průměrná míra otevření necelá 4 % ukazovala, že něco je rozhodně špatně. Obchod už několik let rozesílal pravidelně kampaně, bez jakéhokoliv rozlišení obsahu - všem příjemcům šel stejný email. Nízký zájem o emaily tak způsobil pokles důvěryhodnosti odesílatele a nastalo klasické kolečko: odesíláme emaily, nikdo je nečte, tak zkusíme odeslat další emaily. Nová marketingová manažerka to pojmenovala dobře - ve vymýšlení kampaní jsme byli doteď líní a jediné, co jsme příjemcům podsouvali, bylo kupujte, kupujte, kupujte. Zákazníkům e-shop sice nabízel různé druhy obuvi různých velikostí, ale příjemcům posílal vždy jen jednu správu.

E-shop měl přitom o svých zákaznících celou řadu informací, které nevyužíval. Z přihlašovacího formuláře znali jméno, pohlaví i přibližný věk zákazníka; stejně tak měli informaci o tom, které sporty zákazník provozuje. V datech o objednávkách pak byly informace o tom, jaké typy obuvi zákazník skutečně nakoupil (např. běžecké, tenisové, basketbalové, fotbalové, lezecké, ...) a i v jaké velikosti. Prostě všechna data, která jsou potřeba pro vysoce personalizované emailové kampaně.

Nejprve bylo potřeba připravit vhodný obsah. Marketingový tým se rozhodl, že připraví návody na jednoduchá cvičení, která by příjemcům umožnila zlepšit se ve sportech, o které projevili zájem. Díky kategorizaci tohoto cvičení (kardio, horní část těla, specifické svalové skupiny, ...) bylo jeden typ obsahu možné využít pro více sportů. Jakmile měli připraveno několik obsahových částí pro každý sport, uložili si je do Google Tabulek.

Dalším krokem bylo vytvoření chytré šablony. Ta byla připravena tak, aby si sama z e-shopu stáhla údaje o příjemcích (jméno, sport a historické nákupy dle sportovních kategoriích). Podle těchto údajů se následně načetl vhodný obsah, který byl zároveň u konkrétního uživatele i označen jako "využitý" (aby se opakovaně nezasílal jednomu příjemci stejný typ cviků). Pod samotnou obsahovou částí pak byla nabídka tří typů obuvi, které byly vhodné pro provozovaní daného sportu. Pokud byla obuv na skladě v množství větším než 3 kusy (samozřejmě ve velikosti určené příjemci), byla zároveň i v emailu označena jako "položka skladem". Pokud zásoba klesla na nulu, byla vybraná obuv nahrazena jiným skladovým produktem a to dokonce i u kampaní, které již byly odeslány; šablona si sama stahovala data v reálném čase.

template.jpg
AB_testing_small.PNG

Už první kampaň zaznamenala mírné zvýšení zájmu, ale klient si byl vědom toho, že znovuoživení databáze příjemců bude nějakou dobu trvat. Využil k tomu interní A/B testy Mailkitu, které mu umožnily vybírat takové předměty zpráv, o které projevili příjemci vyšší zájem. Během následujících tří měsíců si odběratelé newsletteru začali uvědomovat, že obchod jim už nadále neposílá jen "hloupé" emaily s nabídkou produktů, ale že nabízí přidanou hodnotu právě v obsahu, který byl cílený a zajímavý. Open rate se následně zvýšila na více než 47 % (více než desetinásobek původních hodnot). Míra prokliku a konverze rostly obdobným tempem.

Mailkit nabízí takové nástroje, které e-commerce klienti potřebují ke svému úspěchu. Výše uvedený příklad je jen ukázkou, jak lze jednoduše využít data o zákaznících, která už máte. E-commerce obvykle disponují největším počtem různých informací o svých zákaznících. Jejich inteligentní využití ve správných nástrojích vás pak může výrazně odlišit od konkurence. Ozvěte se nám a uvidíte, že s naším řešením uděláte ve svém emailovém marketingu obrovský skok dopředu.

Kontaktujte nás

Víme, že Vám dokážeme nabídnout řešení, které bude více než splňovat Vaše potřeby.